Nektarinky, nebo broskve. Oba druhy příjemně osvěží a dodají tělu potřebnou dávku vitaminů

Jedná se o stejné ovoce, nebo je to jiný druh? Mnoho lidí tápe, pokud se mají rozhodnout mezi broskvemi a nektarinkami. Toto ovoce je velmi chutné, a pokud máte možnost, určitě si je vypěstujte doma, protože budou chutnat úplně jinak než ty koupené v obchodě. V čem se liší broskev od nektarinky a který druh ovoce je zdravější? Dočtete se v následujících řádcích.

Existuje mezi nimi rozdíl?

Broskve i nektarinky jsou si podobné nejen barvou, ale také velikostí. Několik rozdílů na nich přece jen najdete. Nektarinka má lesklou strukturu, zatímco broskev je posetá drobnými chloupky a její slupka je matná. Zralé ovoce je aromatické a má šťavnatou dužinu. Proto je lepší oba druhy kombinovat, protože nejenže hydratují a doplňují tekutiny, ale také obsahují vysoké množství vitaminů a minerálů.

Doporučený článek:  Avokádový olej patří k nejcennějším vůbec. Doplní vzácný vitamin E a postará se o dokonalou pleť

Broskve a nektarinky jsou příbuzné druhy, patří do jedné čeledi. Mají toho hodně společného. Není ale jasné, jestli jsou tyto druhy vhodné také pro diabetiky, protože obsahují ovocný cukr. Na druhou stranu v nich najdete také dostatek vlákniny, která je pro lidské tělo nepostradatelná. Broskve mají o něco méně ovocného cukru než nektarinky, obsahují také více vlákniny.

Zdroj obrázku: Freepik

Oba druhy ovoce jsou nízkokalorické

Broskve i nektarinky jsou oblíbenými druhy ovoce. Jsou nízkokalorické a také mají nízký glykemický index, proto jsou vhodné i pro ty, kteří drží dietu a snaží se jíst zdravě. Jedna broskev denně je ideální porcí. A jaké vitaminy v nich najdete? Nektarinky obsahují vitamin E, mají ho dvakrát více než broskve. Ten patří mezi vitaminy, které udržují náš mozek v kondici.

Doporučený článek:  Domácí rajčatové pyré se vyplatí mít stále po ruce. Skvěle chutná v polévce i na pizze

Oba druhy ovoce obsahují také látky, které chrání naše srdce. Jsou zdrojem draslíku a dalších látek, které jsou prospěšné nejen pro naše srdce, ale také další orgány. Samozřejmě se ale najdou kontraindikace, na které byste měli brát zřetel. Jestliže máte na tyto druhy ovoce alergii, neměli byste je ani ochutnávat.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/nectarine-vs-peach

Podobné články:

Vysoký cholesterol udrží na uzdě oblíbené nápoje. V létě osvěží a doplní kupu vitaminůVysoký cholesterol udrží na uzdě oblíbené nápoje. V létě osvěží a doplní kupu vitaminů

Máte pocit, že je potřeba udělat víc pro vaše tělo? Zjistili jste u lékaře, že máte vyšší hladinu cholesterolu a potřebujete, aby klesla? Nemusíte hned běžet do lékárny, abyste si

Domácím broskvím se nic nevyrovná. Ovocný strom vypěstujete i ze zbylé peckyDomácím broskvím se nic nevyrovná. Ovocný strom vypěstujete i ze zbylé pecky

Broskve jsou vynikajícím ovocem, které obsahuje hodně vitamínů a minerálů. Domácí ovoce bude vždy chutnější a levnější než z obchodu. Broskvoň si přitom můžete vypěstovat i z pecky. Kdy zasadit

Chutná a nesmírně zdravá. V některých kombinacích však rajčata ztratí své mimořádné vlastnostiChutná a nesmírně zdravá. V některých kombinacích však rajčata ztratí své mimořádné vlastnosti

Rajčata voní a chutnají skvěle. Jsou také pokladnicí mnoha živin, které se vyplatí v kuchyni využít. Pro jejich nutriční hodnotu je nejlepší rajčata jíst syrová. Když je však tepelně zpracujeme,