Mango je oblíbené ovoce plné vitamínů. Posiluje imunitu a koncentraci

Patří mezi nejoblíbenější tropické ovoce a milují jej děti i dospělí pro jeho slaďounkou chuť. Mango je velmi chutné, k tomu obsahuje množství blahodárných látek včetně vitamínů, minerálů a antioxidantů. Tvarem připomíná zmenšeninu míče na americký fotbal, mango je oválné a pod pevnější slupkou skrývá měkkou a šťavnatou dužninu. Konzumuje se nejčastěji syrové, přidává se do zeleninových salátů a své nezastupitelné místo má v dezertech. Proč zařadit mango do jídelníčku a do jakých jídel jej přidat?

Plody z jihovýchodní Asie

Mango je plod mangovníku, který pochází z tropů v jihovýchodní Asii. V současnosti se pěstuje v Indii nebo v Thajsku, ale také v Mexiku či Brazílii. Na popularitě získává též v tuzemsku, kde se konzumenti se sladkou žlutooranžovou dužninou teprve seznamují. A proč zařadit mango do jídelníčku? Nejen pro zajímavou chuť, též pro obsah živin, vitamínů, minerálů a antioxidantů. Mango je zásobárnou vitamínů C, A a E, rovněž minerálů, jako jsou draslík nebo hořčík, nechybí betakaroten a kyselina listová. Je důležité i pro obsah vlákniny.

Zdroj obrázku: Freepik

Pro zdravá střeva

Proč jíst mango pravidelně? Rozhodně pro posílení imunity, podle odborníků také posiluje srdce a zlepšuje kognitivní funkce mozku včetně paměti a soustředění. A co víc, je lékem pro oči. Mango není příliš kalorické, obsahuje na 100 gramů 69 kcal. Je pravda, že toto ovoce obsahuje o něco více sacharidů než jiné ovoce, na druhou stranu je ale balzámem pro střeva, zlepšuje peristaltiku a odstraňuje toxiny z těla.

Doporučený článek:  Zdravé nápoje podpoří zažívání a fungují jako prevence řady obtíží

Do salátů i k rybám

Mango se používá v mnoha podobách, ve studené i teplé kuchyni. Výtečně chutná v zeleninových a ovocných salátech, často je součástí smoothie nebo exotických dezertů. Při snídani se může přidat do jogurtu nebo ovesné kaše. Vzhledem k jeho jedinečné chuti se může kombinovat se slanými jídly, s masem nebo s rybami či s dipy ve spojení s chilli. Mango se může konzumovat každodenně, není vhodné pro alergiky na pyly břízy nebo pelyňku nebo pacienty s ledvinovými kameny.

Zdroj: https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/health-benefits-mango

Podobné články:

Ovoce nebo zelenina mohou vážně poškodit zdraví. Před konzumací je zbavte pesticidůOvoce nebo zelenina mohou vážně poškodit zdraví. Před konzumací je zbavte pesticidů

Na povrchu komerčně vypěstovaných plodin se nachází celá řada škodlivých látek. Jedná se o takzvané pesticidy. Pesticidy mají v pěstitelství svůj význam. Globálně se využívají jako ochrana proti škůdcům, kteří by

Vyzdvihovaný olivový olej není ten nejlepší. Přinášíme důvody, proč sáhnout po řepkovémVyzdvihovaný olivový olej není ten nejlepší. Přinášíme důvody, proč sáhnout po řepkovém

Řepkový olej nepatří mezi nejoblíbenější. Přináší nám přitom mnoho pozitivních vlastností, které ocení každý. Dobrou zprávou je, že jeho cena není příliš vysoká. Jiné oleje jsou mnohem dražší, a přitom

Hřebíček příjemně okoření horké nápoje, nejen během zimy podpoří imunituHřebíček příjemně okoření horké nápoje, nejen během zimy podpoří imunitu

Zima voní hřebíčkem, ale také skořicí, vanilkou, kardamomem nebo zázvorem. V kuchyni se šíří také vůně medu, citrusů a sušeného ovoce. Je to období roku, kdy saháme po zdravějších výrobcích