Celer se znovu dostává do popředí. Jeho úžasné účinky znají všichni, kdo žijí zdravě

Celer se v poslední době těší čím dál větší oblibě. Může za to hlavně celerový džus, který se stal velkým trendem hlavně pro ty, kteří chtějí žít zdravě a mají i menší zdravotní problémy. Celer má totiž na tělo skvělý vliv, který poznáte hned po několika dnech. Jaké jsou tedy jeho výhody a proč byste si ho měli dopřávat častěji?

Celer i jeho šťávy jsou plné cenných vitaminů

Celer obsahuje nejen spoustu vitaminů, ale také mikroelementů, které mají na lidské tělo pozitivní vliv. Nejde ale o zázračný lék, který vyléčí všechny nemoci, které znáte. I ti nejzarytější guru přes medicínu si myslí, že celer je jen první pomocí při některých onemocněních. Můžete si z něj udělat například skvělý džus, který lze popíjet během celého dne.

Doporučený článek:  Okurková sezona je v plném proudu, nejvyšší čas pustit se do nakládání
Zdroj obrázku: Freepik

Šťáva z této zeleniny je bohatá na cenné minerály, je plná vápníku, sodíku nebo draslíku. Jeho největším bohatstvím jsou ale vitaminy A, K nebo C. I proto by se měl pravidelně objevovat ve vašem jídelníčku. Je bohatý na antioxidanty a výzkumy prokázaly, že je celer jednou z nejdůležitější zeleniny pro zdraví. Pro tělo jsou škodlivé například volné radikály, které celer a jeho složky dokážou eliminovat.

Celer dokáže zklidnit zánět a také hydratuje pokožku

Celer má protizánětlivé vlastnosti, takže si poradí s problémem ve vašem těle bez použití chemických prostředků z lékárny. Dokonale hydratuje, protože je plný šťávy, kterou můžete buď vypít, nebo ji přimíchat do různých krémů nebo olejů, které používáte na pokožku. Ovlivňuje také kvalitu spánku, hodí se pro ty, kteří spí málo nebo špatně.

Doporučený článek:  "Bude jaro, tuhle zeleninu nemohl vypěstovat. Musí ji mít z dovozu," pochyboval jsem při návštěvě farmářského trhu
Zdroj obrázku: Freepik

Jestli jste se dali na dietu a nechcete do sebe cpát zbytečné cukry, je celer skvělou volbou, protože jedna sklenice šťávy obsahuje pouze 3,16 gramů přírodního cukru. Když to srovnáme s jablečným džusem, tak v něm najdete až 28 gramů. Při redukci hmotnosti si tak celer můžete nakrájet do salátu nebo si z něj vymačkat šťávu.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/health-benefits-celery

Podobné články:

Na školní jídelnu zapomeňte. Přesvědčíme vás, že špenát ve vašem jídelníčku nesmí chybětNa školní jídelnu zapomeňte. Přesvědčíme vás, že špenát ve vašem jídelníčku nesmí chybět

Špenát patří mezi oblíbenou zeleninu, kterou buď milujeme, nebo nenávidíme. Pro někoho je špenát špatnou vzpomínkou na školní léta, jinému ale špenát chutná a dává si ho pravidelně. Co všechno