Vyvarujte se zbytečných chyb, které ničí v ovoci a zelenině tolik potřebný vitamin C

Vitamin C hraje v těle významnou roli. Bohužel velké většině lidí chybí. A to z důvodu špatného životního stylu, chybného uskladnění potravin nebo vaření, při němž suroviny ztrácí své výhody. Jak potraviny bohaté na vitamin C skladovat a které z nich si dopřát?

Kde najdeme nejvíce vitaminu C?

Možná je to až k neuvěření, ale věděli jste, že v červené paprice je více vitaminu C než v samotném pomeranči? Bohužel pomeranče se převáží přes půlku Evropy a trhají se ještě zelené. Při cestě a na skladech pomeranče dozrávají. A všichni jistě víme, že aby ovoce mělo značné množství vitaminu, musí dozrát na slunci.

Doporučený článek:  "Tak jste to na něj měli napsat, netuším že třídím špatně," lamentoval jsem nad hnědým kontejnerem
Zdroj obrázku: Pixabay

Další ovoce, které obsahuje značné množství tohoto vitaminu, jsou bobulovité plody. Především červený rybíz, který obsahuje 182 miligramů na sto gramů plodů. Dalšími potravinami s vysokým obsahem vitaminu C jsou zelí, petržel, brambory, maliny nebo borůvky. Doporučujeme borůvky v sezóně zamrazit nebo koupit mrazem sušené. Uchovají si tak velké množství vitaminu.

Jak zeleninu a ovoce skladovat

Čerstvou zeleninu a ovoce skladujte na tmavém a chladném místě. To platí pro brambory, mrkev, petržel, cuketu, lilek a jiné podobné druhy. Například maliny, jahody, borůvky a jiné lesní plody a měkké plody jsou třeba skladovat v lednici. Doporučujeme je uchovávat v nejspodnější polici v šuplíku či plastové nádobě. Nedávejte je do kovových nádob, protože kov ničí mnoho živin.

Doporučený článek:  "Proč se trápit se zeleninou, nebo stát hodiny u sporáku. Do hrnce hoď kostku a polévka je hotová," poradila jsem
Zdroj obrázku: Pixabay

Nevařte, ale napařte je

Pokud mrkev, petržel, brokolici, ale i brambory a ostatní zeleninu vaříte, ztratíte tak velké množství živin, i vitamin C. Naučte se raději vařit v páře. Opět doporučujeme použít napařovací hrnce ze skla, nikoliv z kovu. Říká se, že z některých druhů zeleniny při vaření ztratíte až 80 % živin. Pokud zeleninu chcete uvařit, vložte ji do horké vody a teplotu snižte na minimum.

Dopřejte si vše syrové

Kromě lilku a hořké cukety a brambor doporučujeme velké množství zeleniny i ovoce jíst syrové. Také nejlépe se slupkou, protože právě v ní se skrývá největší množství vitaminů.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/vitamin-c-foods

Podobné články: