Vyzdvihovaný olivový olej není ten nejlepší. Přinášíme důvody, proč sáhnout po řepkovém

Řepkový olej nepatří mezi nejoblíbenější. Přináší nám přitom mnoho pozitivních vlastností, které ocení každý. Dobrou zprávou je, že jeho cena není příliš vysoká. Jiné oleje jsou mnohem dražší, a přitom nepřináší tolik benefitů. Podívejme se, proč byste se měli soustředit na nákup tohoto produktu, jaké jsou jeho výhody a jak ho můžete využít v kuchyni.

Nejcennější zdroj omega-3 a omega-6 mastných kyselin

Myslíte si, že je olivový olej nejzdravějším olejem, který najdete na trhu? Není to pravda. Řepkový olej obsahuje 10krát více omega-3 mastných kyselin než olivový olej, 13krát více než slunečnicový olej a 50krát více než olej z hroznových jader. To ale není všechno. Kvalita těchto prvků a jejich poměr v oleji jsou v tomto případě dokonalé. Možná se vám to nezdá důležité, ale ve skutečnosti je to podstatné.

Doporučený článek:  Tři tipy na zdravé sirupy, které posílí imunitu a uleví při nachlazení

V řepkovém oleji jsou omega-6 a omega-3 mastné kyseliny zastoupeny v poměru 2 : 1. Klíčové je to z jednoduchého důvodu. Příliš mnoho omega-6 mastných kyselin dokáže potlačit pozitivní účinky druhé skupiny mastných kyselin. To je bohužel případ u většiny rostlinných olejů, které si přineseme domů. Správná hladina těchto prvků podporuje zdravou hladinu cholesterolu.

Zdroj obrázku: Freepik

Užijte si vitamíny při smažení i vaření

Řepkový olej je přirozeným zdrojem vitamínů E a K. Vitamín E působí jako silný antioxidant a
pomáhá chránit naše buňky před škodlivým vlivem volných radikálů. Díky tomu bojuje proti
rakovině a mnoha dalším onemocněním. Vitamín K se podílí na srážení krve a napomáhá ke
zdravým kostem.

Doporučený článek:  Zelenina nesmí v jídelníčku chybět. Benefity přináší především syrová

Rafinovaný řepkový olej je tuk, který velmi dobře funguje při smažení, protože má ideální bod kouře. Velmi dobře ho ale můžete využít také při pečení v receptech, kde se používají rostlinné oleje, nebo v případě, že nebudete mít po ruce máslo. Konzumovat ho ale můžete také syrový v salátech, protože má neutrální chuť a bude dobře fungovat pro vázání jednotlivých chutí v salátu nebo jiném pokrmu.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/what-to-know-about-rapeseed-oil, https://rapeseedoilbenefits.com/guide-rapeseed-oil/rapeseed-oil-nutrients/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4808858/, https://www.healthline.com/nutrition/rapeseed-oil, https://www.webmd.com/diet/what-to-know-about-rapeseed-oil, https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98epkov%C3%BD_olej, https://www.webmd.com/diet/what-to-know-about-rapeseed-oil

Podobné články:

První třešně dorazily na pulty obchodů. Víme, proč je nekupovat a počkat si na lepšíPrvní třešně dorazily na pulty obchodů. Víme, proč je nekupovat a počkat si na lepší

V obchodech můžete najít první třešně. Jejich cena je ovšem šílená. Dnes nám přijde, že je v obchodě drahé všechno, ale za třešně v obchodě mimo jejich sezónu zaplatíte skutečné jmění.