Zdravé srdce i celý oběhový systém: chia semínka jsou zázrak, který si můžeme dopřát každý den

Chia semínka jsou oblíbenou ingrediencí lahodného pudinku s kokosovým mlékem. Málokdo však ví, že jsou nejen chutná, ale také velmi zdravá. Pravidelně konzumovaná chia zlepšují práci žil a srdce. Stojí za to je zahrnout do každodenní stravy.

Vlastnosti chia semínek

Tato semena jsou skutečnou vitamínovou bombou. Obsahují omega-3 kyseliny, jakož i mangan, fosfor, měď, selen, železo, hořčík, vápník a vitamíny E, B1 a B3. Díky takovému vynikajícímu složení jsou tato semínka klasifikována jako superpotravina. Je to termín pro cenné a nezpracované potraviny přírodního původu.

Doporučený článek:  Hřebíček příjemně okoření horké nápoje, nejen během zimy podpoří imunitu

Díky obsahu omega-3 kyselin semínka podporují práci oběhového systému. Kyseliny pomáhají ředit krev, což znamená, že červené krvinky se nelepí na poškozené stěny v cévách. Minimalizuje se tak riziko krevních sraženin a přetížení. Chia také snižují hladinu špatného cholesterolu a zvyšují hladinu toho dobrého. Minerály v nich obsažené pomáhají regulovat krevní tlak a obsah antioxidantů chrání před nástupem závažných onemocnění.

Zdroj obrázku: Freepik

Jak nejlépe konzumovat chia semínka

Doporučuje se konzumovat 20 gramů semínek každý den, což je asi 1,5 polévkové lžíce. Semena jsou ideální jako doplněk k salátům, sendvičům nebo polévkám. Mohou být také použita pro ovocné koktejly. Chia dokonale zahušťují tekutiny, díky čemuž jsou výživnější a sytější. Nejvíce se však semínka využívají k přípravě dezertů.

Doporučený článek:  Sběr kaštanů působí blahodárně na psychiku. Nasbírané plody využijeme prakticky i kreativně

Určitě vyzkoušejte zejména kokosový pudink s chia semínky. Stačí přidat dvě polévkové lžíce semen do 200 ml mléka a důkladně promíchat. Takto připravený dezert vložte do chladničky na 3–4 hodiny. Po uplynutí této doby je pudink připraven ke konzumaci. K obohacení chuti můžete přidat hrst čerstvého ovoce. Chia semínka jsou také skvělou prevencí proti infarktu.

Zdroj: https://www.mayoclinichealthsystem.org/hometown-health/speaking-of-health/chia-seeds-pack-nutritional-punch, https://health.clevelandclinic.org/benefits-of-chia-seeds/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9834868/, https://www.medicinenet.com/how_much_chia_seeds_should_you_eat_a_day/article.htm, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26545644/

Podobné články: