Papriky jsou nabité zdravím, prospějí v jakékoli podobě. Ne však u každého

Papriky patří mezi nejzdravější druhy zeleniny, zejména pro obsah vitamínů a antioxidantů, které působí na zlepšení pokožky a očí. Jsou vyhledávané také lidmi s kardiovaskulárními potížemi, zejména při kornatění cév, nebo při bolestech hlavy a migrénách. Mají celou řadu zdravotních benefitů, pro které je vhodné po nich sáhnout ke svačině nebo je přidat do zeleninového salátu. Existuje však skupina lidí, která by se jim měla vyhnout. Kdo papriky nesmí jíst?

Papriky jako zdroj blahodárných látek

Nehledě na barvu, všechny papriky jsou nadmíru zdravé. Nejvíce vitamínů obsahují červené druhy, které vynikají mimořádným obsahem vitamínu C. Ten se mimochodem nachází také v sušené paprice, byť v malém množství, naopak mletá paprika jako koření pomáhá s trávením, a dokonce potlačuje nechutenství. Z ostatních vitamínů stojí za zmínku vitamíny skupiny B, A a E, z minerálů pak draslík, fosfor, vápník, železo nebo hořčík, prvky, které mají anti-aging vlastnosti a nadto podporují vitalitu.

Doporučený článek:  Šťavnaté ovoce někdy skončí i tam, kde nechceme. Odolné skvrny ale najdou rychlé řešení
Zdroj obrázku: Freepik

Na cholesterol, aterosklerózu i proti rakovině

Proč jíst papriky pravidelně? Vitamíny, minerály a antioxidanty významně podporují obranyschopnost organismu, k tomu pomáhají snižovat špatný cholesterol v krvi a zabraňují ateroskleróze. Tato zelenina je lékem na trávení, má lehce močopudné účinky, proto je skvělá na očistu organismu od odpadních látek a toxinů. Obsažené antioxidanty rovněž významně působí na zlepšení pleti, ale také proti rakovinnému bujení. Doporučuje se konzumovat papriky syrové nebo tepelně upravené, protože si uchovávají své vlastnosti i při dušení nebo pečení. Kdo by se však měl paprikám vyhnout?

Doporučený článek:  Na školní jídelnu zapomeňte. Přesvědčíme vás, že špenát ve vašem jídelníčku nesmí chybět

Papriky nejsou pro každého

Jsou plné zdraví, jak tedy mohou uškodit? Papriky patří mezi nízkokalorické potraviny, ale jsou hůře stravitelné. Z toho důvodu se nedoporučuje konzumace plodů ve větším množství. K podráždění sliznic může dojít při konzumaci pálivých paprik nebo chilli papriček, v ohrožení je zejména žaludek. Papriky rovněž nejsou vhodné pro pacienty s vředy v ústech nebo po chirurgických výkonech v dutině ústní, při vředech v žaludku, při trávicích potížích nebo hemoroidech. Papriky nejsou vhodné pro alergiky, pro pacienty s artrózou nebo revmatickými potížemi nebo pro lidi trpícími autoimunitními onemocněními včetně Hashimotovy choroby, protože obsahují glykoalkaloidy, lektiny a kalcitriol.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/foods/bell-peppers

Podobné články:

Zavařování může trvat jen pár minut. Stačí využít netradiční metodu, kterou si zamilujeteZavařování může trvat jen pár minut. Stačí využít netradiční metodu, kterou si zamilujete

Léto je vždy plné čerstvého ovoce a zeleniny. Většina z nás ale nedokáže sníst všechny zásoby, které si vypěstujeme na zahradě. Vyhazovat lahodné plodiny je obrovská škoda. V tuto chvíli přichází

Ani nejlepší recept nezaručí, že se nakládané okurky podaří. Dojít může hned k několika chybámAni nejlepší recept nezaručí, že se nakládané okurky podaří. Dojít může hned k několika chybám

Recepty na nakládané okurky jsou vždy velmi jednoduché a zvládne je snad každý. Nezáleží na tom, jak jste v kuchyni zkušení. Někdy se jednoduše stane, že se vám nakládané okurky