Brambory jsou oblíbenou přílohou i hlavní hvězdou oběda. Za některé kombinace ale tělo nepoděkuje

Brambory patří mezi nejoblíbenější druhy zeleniny, které jsou k dostání po celém světě. Často si je dáváme vařené, ale můžeme si je také upéct, dát si je jako bramboráky nebo z nich usmažit hranolky. Pokud je ale budete jíst s nevhodnými potravinami, můžete si podráždit žaludek nebo se dostaví jiné komplikace. Jaké potraviny nejíst s bramborami a co mohou způsobit?

Co všechno najdete v bramborách?

Brambory jsou snadno dostupné, navíc v nich najdete také vitaminy A, B nebo E. Kromě toho ale obsahují také vitamin C, i když to na první pohled není patrné. Mladá brambora ho má asi 16 mg, zatímco starší kousky ho obsahují více. Najdete v nich také draslík, který je důležitý pro srdce, ale také síru nebo fluor. Kromě toho obsahují také škrob a právě kvůli němu byste brambory neměli kombinovat s některými potravinami.

Doporučený článek:  Vysoký cholesterol udrží na uzdě oblíbené nápoje. V létě osvěží a doplní kupu vitaminů

Brambory jsou navíc zeleninou, která neobsahuje skoro žádné kalorie. Jsou tedy vhodné i v případě, že držíte dietu. Kvůli škrobu, kterého mají velké množství, je důležité vědět, jaké potraviny nejsou vhodné míchat právě s touto zeleninou. Živočišné bílkoviny nejsou ideální, protože může dojít k fermentaci v žaludku. Kvůli tomu se dostaví bolesti břicha, ale také pocit těžkosti.

Zdroj obrázku: Pixabay

Brambory nepřidávejte k tučnému masu

Jestliže máte rádi brambory společně s masem, to by nemělo být tučné. A jaké brambory konzumovat? Jak poznat, že jsou brambory dostatečně uvařené a měkké? Někteří sice mají rádi i syrové brambory, ale mnohem lepší je tepelně je upravit. Měli byste si je dávat společně se slupkou, protože obsahuje spoustu dalších látek, které naše tělo potřebuje.

Doporučený článek:  Sušené švestky jsou svačinkou na celou zimu

Postupně ale brambory budou ztrácet pevnost, a proto i vaření brambor ve slupce je rychlejší. Dávejte si pozor na to, jestli brambory nemají nové klíčky. V takovém případě je odstraňte ještě před vařením, protože jsou plné solaninu, který není pro tělo vhodný. Brambory uložte na chladné a tmavé místo, kde vydrží i několik týdnů.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/280579

Podobné články:

Se správným postupem je zavařování ovoce snadné. Pasterizaci v troubě zvládne každýSe správným postupem je zavařování ovoce snadné. Pasterizaci v troubě zvládne každý

Léto je obdobím, kdy sbíráme ovoce a následně z něj připravujeme zavařeniny, džemy a marmelády. Rádi je pak využíváme v pozdním podzimu a v zimě. Abychom si však užili jejich nezapomenutelnou chuť, musíme

Ani jedna švestka nepřijde nazmar. Díky pomalému usušení si zachovají šťavnatost i vitamínyAni jedna švestka nepřijde nazmar. Díky pomalému usušení si zachovají šťavnatost i vitamíny

Na podzim se sbírají oblíbené švestky. Jde o chutný a velmi zdravý dar přírody, který můžeme zachovat po celou zimu. Chutnají totiž skvěle syrové i zpracované. Jestli nevíte, co udělat