Tři tipy na zdravé sirupy, které posílí imunitu a uleví při nachlazení

Tuzemsko svírá už několik týdnů epidemie viróz a chřipek, proto je nanejvýš nutné podpořit obranyschopnost těla pomocí lidové medicíny, na kterou nedaly dopustit naše babičky. Vždy je vhodnější prevence a nemoci předcházet než ji prodělat, protože průběh může být nebezpečný a značně vysilující nejen pro děti, seniory a chronicky nemocné lidi, ale též pro běžnou populaci. Po jakých sirupech sáhnout a jaké přísady kombinovat, aby byly účinky co největší?

Zázvorový sirup

Lidem se snížila obranyschopnost těla vůči různým patogenům během covidového období, kdy se nedostali do styku s jinými viry, proto je čas připravit zázvorový sirup, který má protizánětlivé a antibakteriální vlastnosti, obsahuje kromě toho mnoho vitamínů a minerálů. Zázvor se očistí a nakrájí na tenčí plátky, poté se zalije dvěma sklenicemi vody a směs se v hrnci vaří asi půl hodiny, poté se přidá asi 120 gramů medu a dobře se promíchá. Hotová směs se přelije do uzavíratelné láhve a nechá vychladnout. Pro posílení těla se užívá jedna lžička denně.

Zdroj obrázku: Freepik

Česnekový sirup s medem

Typická zelenina tuzemské kuchyně vyniká svými antibakteriálními a antivirovými účinky, je doslova posilovačem zdraví a poradí si s mnoha neduhy včetně infekcí horních cest dýchacích. Navíc pomáhá povzbudit tělo k obraně před nákazou. Příprava je snadná, několik stroužků česneku se oloupe a prolisuje do misky, přilije se sklenice horké převařené vody. Po vychladnutí se směs přelije do lahve, uloží do chladničky a nechá alespoň 24 hodin louhovat. Poté se přidá lžíce medu a pár kapek citronové šťávy, užívá se denně a musí se spotřebovat do týdne.

Doporučený článek:  "Tak jste to na něj měli napsat, netuším že třídím špatně," lamentoval jsem nad hnědým kontejnerem

Cibulový sirup

Cibuli mnozí nesnesou jinak než v guláši, protože syrová má typický zápach, který vzniká ze sirných sloučenin. Cibule je ale spolu s česnekem účinným prostředkem při virózách a nachlazení a posiluje imunitu. Stačí vzít jednu cibuli, oloupat ji a nakrájet nadrobno a vložit do zavařovací sklenice. Cibule se zasype 6 lžícemi cukru nebo medu. Zavřená sklenice se nechá pracovat přes noc v teple, aby pustila šťávu. Po vymačkání je sirup připravený k užívání, opětovně se konzumuje jedna lžička až třikrát denně.

Zdroje: https://www.apwuhp.com/10-ways-to-stop-viruses-from-spreading-and-avoid-getting-sick/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9254812/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4106649/, https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/ginger-benefits, https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/00346650710749071/full/html, https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?contenttypeid=19&contentid=Garlic, https://www.healthline.com/nutrition/onion-benefits

Podobné články:

Čajové sáčky zklidní pokožku, vyživí rostliny a rozzáří dřevěný nábytekČajové sáčky zklidní pokožku, vyživí rostliny a rozzáří dřevěný nábytek

Čajové sáčky se najdou v každé domácnosti. Koneckonců většina lidí ráda pije čaj. Jak však ukazují zkušenosti, čajové sáčky mohou být použity nejen pro přípravu čaje. Pomohou nám v mnoha

Nezpracované potraviny jsou základem zdravého jídelníčku, některé syrové produkty jsou však smrtelnou hrozbouNezpracované potraviny jsou základem zdravého jídelníčku, některé syrové produkty jsou však smrtelnou hrozbou

Syrový květák, brokolice, cuketa a červená řepa jsou lahodné a zdravé, ačkoliv je jejich servírování v neupraveném stavu vnímáno spíš jako zvláštní. Přitom skvěle chutnají nakrájené na tenké plátky do