Jedno jablko denně sníží riziko rakoviny i infarktu. Změnu poznáte i na své pokožce

Jablka známe červená, žlutá nebo zelená. Mohou být sladká, ale také kyselá. Patří mezi nejoblíbenější druhy ovoce a můžeme si je koupit po celý rok. Najdeme je v mnoha zahradách a úrody mohou být opravdu velké. Můžeme si je nejen dát syrová, ale také použít do různých dezertů. Jablka jsou vhodná také k nastrouhání a zamrazení. A co udělá s vaším tělem jedno jablko denně?

Jablka jsou vitaminovou bombou

V jablkách najdete mnoho vitaminů, minerálů a dalších živin, které naše tělo potřebuje. Podpoří nejen imunitu, ale také fungování různých orgánů. Díky jablkům se můžete zbavit nejen nachlazení, ale také horších onemocnění. Díky konzumaci jablek se budete cítit mnohem zdravější a účinky poznáte také na své pokožce.

Doporučený článek:  Zelné obklady jsou první pomoc při zánětu i bolesti kloubů. Přikládat je lze až 5 dní

Jablka tu jsou s námi už po staletí. Jejich účinky znaly už naše babičky, proto se vůbec nebály použít je například do domácích pleťových masek. Jablka si můžete také vymačkat do vody a mít tak jablečný džus. Existuje spousta druhů jablek, ale v některých zemích najdete jen určité. Jejich přínosy pro lidské zdraví jsou obrovské a poznáte to už podle jednoho jablka denně, když je budete jíst.

Zdroj obrázku: Freepik

Jaké má jablko zdravotní přínosy?

Jablka obsahují vitaminy A, C nebo K a také vitaminy skupiny B. Lidskému tělu dodají také minerály, jako draslík, hořčík nebo vlákninu. Flavonoidy budou pozitivně působit na naše orgány a vylučovat se budou toxické látky. Snížíte riziko rakoviny a budete jablkem bojovat také proti volným radikálům. Pravidelnou konzumací jablek můžete své tělo ochránit také před mozkovou mrtvicí nebo infarktem.

Doporučený článek:  Zelenina je to nejlepší, co svému tělu dopřát. Některé kombinace ale raději nezkoušejte

Jeho účinky můžete vidět také na své pokožce. Odborníci doporučují lidem jíst až dvě jablka denně, ale bohatě bude stačit i jedno. Je to skvělý lék na zácpu, protože obsahuje vlákninu, která chrání střeva. Jablko se hodí také pro alergiky nebo diabetiky, protože obsahuje minimum cukru. Navíc žvýkáním jablka procvičíte také dutinu ústní.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/10-health-benefits-of-apples, https://www.britannica.com/plant/apple-fruit-and-tree, https://health.clevelandclinic.org/benefits-of-apples, https://www.aicr.org/cancer-prevention/food-facts/apples/, https://www.webmd.com/food-recipes/benefits-apples, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0924224416305271

Podobné články:

Cuketě se může dařit na každém záhoně. S dobrými sousedy bude úroda ještě bohatšíCuketě se může dařit na každém záhoně. S dobrými sousedy bude úroda ještě bohatší

Péče o rostliny nespočívá pouze v hnojení, zalévání a odstraňování plevele. Záleží vám na hojné úrodě cuket? Výnos je ovlivněn mnoha faktory včetně správného sousedství. Existují plodiny, bylinky a květiny, které

Dejte zelenou svému zdraví! Zelenina této barvy dodá tělu vše, co potřebujeDejte zelenou svému zdraví! Zelenina této barvy dodá tělu vše, co potřebuje

Brokolice, zelí, hlávkový salát, petržel, celer nebo špenát se řadí mezi takzvanou zelenou zeleninu. A všechny tyto druhy obsahují mnoho cenných živin, vitamínů a minerálů, které naše tělo potřebuje pro