Papriky posílí imunitu jako málokterá zelenina. Ne všichni ale mohou její bohatství využít

Papriky jsou velmi chutné a zdravé. Bohužel se mnoha lidem nedoporučují. Pro většinu lidí jsou neuvěřitelně zdravé, a proto do jídelníčku neodmyslitelně patří. Pacienti s revmatoidní artritidou, syndromem dráždivého tračníku nebo s Crohnovou chorobou by se měli této zelenině vyhýbat. Proč? Podívejme se na výhody i rizika, se kterými musíte počítat při konzumaci papriky.

Nutriční vlastnosti papriky

Papriky jsou obrovským zdrojem vitamínu C, protože ho obsahují dokonce 5× více než citron. Pomůžou proto dostat se z nachlazení a doplnit tento vitamín, který je klíčový pro silný imunitní systém. Kromě toho ale obsahují také vitamín A, E, skupinu B, betakaroten a draslík. Díky těmto složkám jsou skvělou podporou pro imunitu a dokážou zabránit mnoha nemocím.

Doporučený článek:  Papriky jsou nabité zdravím, prospějí v jakékoli podobě. Ne však u každého
Zdroj obrázku: Freepik

Pro koho papriky nejsou vhodné?

Je to zvláštní, ale papriky se nedoporučují pacientům s oslabenou imunitou, střevními problémy, autoimunitním onemocněním (revmatoidní artritidou, syndromem dráždivého tračníku, Crohnovou nemocí). Pro některé jedince nejsou papriky nejlepší, protože obsahují alkaloidy, lektiny a kalcitriol. Tyto látky mohou dráždit sliznici a žaludek.

Jedinci, kteří trpí onemocněním ledvin, by to s konzumací této zeleniny neměli přehánět. Papriky jsou velmi bohaté na draslík. Pacienti s ledvinovými problémy mají obvykle nízkodraslíkovou dietu, takže se pro ně tato zelenina nehodí. Jednou za čas si papriku dát můžete, ale neměli byste ji jíst často a ve velkém množství.

Doporučený článek:  Domácí rajčatové pyré se vyplatí mít stále po ruce. Skvěle chutná v polévce i na pizze

Jak snížit rizika při konzumaci papriky?

Odborníci na výživu říkají, že lze minimalizovat toxické vlastnosti papriky. Díky tomu je mohou konzumovat i lidé, kteří by se jim jinak měli vyhýbat. Důležitý je výběr zralých a jemně měkkých plodů. Tepelná úprava je také skvělý nápad. Papriku přitom můžete vařit, smažit, péct i grilovat. V každém případě kyseliny v paprice nebudou po tepelné úpravě tak agresivní, takže nebude dráždit žaludek.

Zdroj: https://superfoodly.com/paprika-health-benefits-and-side-effects/

Podobné články:

Chřest nesmí chybět na jarním stole žádného gurmána. Díky správné přípravě se stane skutečnou lahůdkouChřest nesmí chybět na jarním stole žádného gurmána. Díky správné přípravě se stane skutečnou lahůdkou

Zelený chřest je zelenina, která se na našich talířích objevuje právě v období dubna. Je to sezónní, křupavá pochoutka, která většině gurmánů neunikne. Zelený chřest je nejen pokladnicí vitamínů, ale